Foto's: René Wiegmink

Oldemarkt – In een woning aan de Kruisstraat in Oldemarkt is in de nacht van woensdag op donderdag even na 00:00 uur brand uitgebroken in een tv-meubel, aldus de brandweer. De brandweer van Oldemarkt had het vuur snel onder controle, waardoor erger kon worden voorkomen.

Nadat de brand was geblust, hebben de brandweerlieden de woning geventileerd om de rook zoveel mogelijk het pand te doen verdrijven. Desondanks is er in de woning veel schade door de rook en door het water. De bewoners zijn in tussentijd opgevangen bij buurtbewoners. Zij hebben de nacht niet door kunnen brengen in de eigen woning.

Stichting Salvage is ingeschakeld om de bewoners van het pand bij te staan in de afhandeling van de schade. Een ambulance is kort ter plaatse geweest voor een bewoner, maar deze hoefde na controle niet mee naar het ziekenhuis. Waardoor de brand kon ontstaan is niet bekend. De straat was vanwege het incident deels afgesloten.

De brandweer rukte met meerdere voertuigen, waaronder een blusvoertuig, hoogwerker en tankwagen, uit om de brand te bestrijden.